PODSUMOWANIE FRRUUU 2023

13 października, 2023

To już finał największej integracji rowerowej dla firm tej jesieni! 🏁 Cykl eventów FRRuuu 2023 dobiegł końca. Było odjazdowo! 🚴🏻💥

We wrześniu ponad 3000 pracowników, reprezentujących ponad 200 firm, wzięło udział w Rowerowej Grze Miejskiej. Jak rozkręcił się Wrocław, Warszawa i Poznań? Sprawdź artykuł! 👇🏻


Zaangażowane firmy przyczyniają się również do posadzenia blisko 3500 nowych drzew 🌳 ze start-upem społecznym Dotlenieni.org i dokładają swoją cegiełkę do poprawy jakości powietrza w okolicach miast w Polsce!

3 EDYCJE FRRUUU TO JUŻ ŁĄCZNIE:


Kilkaset drużyn w 3 miastach
wzięło udział w całodniowym wydarzeniu, gdzie rozwiązując zadania i zagadki, śmigali po ścieżkach rowerowych.

Zawodnicy zbierali punkty, dzięki dedykowanej aplikacji, a potem kontynuowali integrację na miasteczku rowerowym pełnym atrakcji. Brzmi jak dobra zabawa? Tak słyszeliśmy od naszych uczestników!

Co powiedzieć więcej o FRRuuu 2023?

Dziękujemy za zaangażowanie wszystkich Partnerów i Sponsorów FRRuuu 2023!

WYNIKI

Gratulujemy wszystkim drużynom z Wrocławia, Warszawy i Poznania! 🎉 Kto stanął na podium w poszczególnych miastach? 

WROCŁAW:
🥇 ID LOGISTICS
🥈 US Pharmacia
🥉 Clearcode Services

WARSZAWA:
🥇 PM Group Polska
🥈 Pretius Software
🥉 Pretius Software

POZNAŃ:
🥇 GSK
🥈 GSK
🥉 Flexlink Systems Polska


Więcej o wynikach, nagrodach i pełnym rankingu > KLIK

Jednak, gdyby wyniki miały oddawać poziom zaangażowania i dobrej zabawy, to każda zawodniczka i zawodnik znalazłby się na podium!


FOTO & VIDEO RELACJA

Odjazdowa zabawa uczestników w trzech miastach musiała zostać uwieczniona! Może to właśnie Wasz uśmiech złapał fotograf? 👀 Sprawdźcie!

WROCŁAW | WARSZAWA | POZNAŃ


Zobaczcie też film, który pokazuje, jak rozkręciły się 3 miasta w Polsce i jeszcze raz dajcie się porwać niepowtarzalnej atmosferze!


SPONSORZY I PARTNERZY

3. edycję FRRuuu wsparło łącznie ponad 30 Partnerów i Sponsorów. Dowiedzcie się o niektórych z nich czegoś więcej: 

HASCO-LEK

Jak zaangażowanie we FRRuuu łączy się z misją Hasco-Lek?

Fundamentem naszej działalności jest troska o zdrowie i zagwarantowanie bezpieczeństwa pacjentów. Naszą misję – „Kompleksowo dbamy o zdrowie i komfort życia Polaków” realizujemy podejmując szereg zróżnicowanych działań. Od produkcji farmaceutyków, poprzez zaawansowane badania w dziedzinie nauk medycznych i farmacji, aż po dystrybucję produktów oraz leczenie pacjentów we własnych placówkach medycznych, jak również działania z zakresu CSR oraz employer brandingu.

Wspieranie rozmaitych inicjatyw sportowych, zarówno na poziomie lokalnym jak i szczeblu ogólnopolskim oraz podejmowanie działań propagujących aktywność fizyczną jest niejako „wpisane w DNA firmy”. W te działania zaangażowane są spółki należące do Grupy HASCO oraz ich pracownicy, którzy z ochotą uczestniczą w takich wydarzeniach sportowych, jak chociażby FRRuuu czy Bieg Firmowy. Wspieranie wydarzeń o charakterze sportowym, to propagowanie zdrowego trybu życia – czyli czegoś, co jest dla nas niezwykle ważne.


Jakie działania podejmuje Hasco-Lek w kwestiach odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju ESG?

Zarząd firmy od wielu lat angażuje się w szereg akcji dobroczynnych. To w znacznym stopniu przyczyniło się do powołania Fundacji Hasco-Lek, która powstała w 2006 r. z inicjatywy pracowników i Zarządu. Na co dzień Fundacja Hasco-Lek realizuje projekty, które w szczególności niosą pomoc osobom najbardziej potrzebującym.

Nasz wieloletni mecenat wydarzeń sportowych oraz doświadczenia, pozwoliły na bliższe poznanie potrzeb szeroko rozumianego środowiska sportowego. Jednocześnie firma dostrzegła, że niewiele polskich przedsiębiorstw wspiera sportowców z niepełnosprawnościami.

Ponadto Hasco-Lek od 2012 r., realizuje akcję marketingu społecznego pod hasłem „Pomagam? Naturalnie”. Dzięki niej 3 proc. dochodu ze sprzedaży produktów z serii NaturKaps przekazywana jest na rzecz realizacji działań statutowych oraz projektów Fundacji Hasco-Lek.

Hasco-Lek szczególną uwagę poświęca środowisku. Od początku naszej działalności w obu zakładach produkcyjnych, we Wrocławiu i w Siechnicach, funkcjonuje System Zarządzania Środowiskowego, potwierdzony certyfikatami na zgodność z Normą ISO 14001, a stosowane procesy w sposób przemyślany wykorzystują surowce, opakowania oraz pozostałe materiały. Stosujemy rozwiązania przyjazne środowisku, a nasze technologie produkcji i pakowania są w znacznym stopniu zautomatyzowane. Naszym sztandarowym działaniem jest dbałość o zasoby naturalne. Inwestujemy w odnawialne źródła energii. Jednym z poczynionych kroków była inwestycja w zamieszczenie paneli fotowoltaicznych.

Zapobiegamy zanieczyszczeniom oraz niwelujemy nasz wpływ na środowisko, poczynając od etapu planowania, zakupów, aż do recyklingu i unieszkodliwiania zużytych opakowań oraz wyrobów, poprzez m.in.: zrównoważone wykorzystanie zasobów, czy wdrażanie najnowszych osiągnięć w dziedzinie technologii. Od 2021 r. prowadzimy współpracę z przedsiębiorstwem odbierającym od nas odpady żelatyny dla firmy produkującej karmę dla zwierząt gospodarskich. W trakcie okresu współpracy przekazaliśmy już ponad 210 ton tego typu odpadów. Istotnym wydarzeniem było dołączenie do RafCycleTM firmy UPM Raflatac – programu recyklingu odpadów etykietowych, w ramach którego podkłady etykietowe są przetwarzane i wracają do obiegu. Dotychczas przekazaliśmy do recyklingu ponad 8 ton naszych odpadów etykietowych, które dostały nowe życie.

W Hasco-Lek od prawie 20 lat utrzymujemy również System Zarządzania Środowiskowego. Co roku dążymy do minimalizowania oddziaływania na środowisko m.in. poprzez zmniejszanie ilości odpadów, zużycia wody i prądu, a także ograniczenie transportu wykorzystującego paliwa kopalne. To także zaangażowanie oddolne pracowników i całych działów poprzez wprowadzanie dokumentacji elektronicznej i zmniejszenie bieżącego zużycia papieru. Cele postawione w polityce środowiskowej osiągamy na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez znajomość i stały monitoring zgodności działań przedsiębiorstwa z przepisami prawa, normami środowiskowymi, posiadanymi decyzjami urzędów i umowami w zakresie ochrony środowiska, we wszystkich obszarach naszego funkcjonowania.

Jak udział w Rowerowej Grze Miejskiej wpływa na obszary HR i wellbeing pracowników w firmie?

Udział we Rowerowej Grze Miejskiej to idealna okazja, aby nasi pracownicy mogli się jeszcze lepiej zintegrować między sobą i wzmocnić więzy międzyludzkie. W przypadku całej Grupy Hasco, która zatrudnia ok. 1500 osób, nie sposób jest znać wszystkich, więc takie wydarzenia są dla nas idealnym momentem na nawiązanie relacji z innymi pracownikami. Co więcej, FRRuuu wspiera i promuje aktywny tryb życia, tak jak i my w firmie staramy się to robić wśród naszych zatrudnionych.
Naszych pracowników otaczamy szczególną troską. Dbamy nie tylko o ich indywidualny rozwój, ale wspieramy także atmosferę wzajemnego zaufania i szacunku oraz motywujemy do poszerzania swojej wiedzy i dzielenia się doświadczeniami. To ma znaczący wpływ na relacje wewnętrzne. Chętnie współfinansujemy ich udział w wydarzeniach sportowych, a w ramach wdrożonej oferty programu MultiSport ułatwiamy dostęp do korzystania z różnych form aktywności i obiektów sportowych. Zamiłowanie do sportu zaowocowało utworzeniem nieformalnych, firmowych drużyn piłki nożnej oraz sekcji biegowej.

AUTO GROUP POLSKA

Zachęcamy do zapoznania się z fragmentem wywiadu  z Tomaszem Nowakiem, Dyrektorem Zarządzającym Auto Group Polska.

Samochody elektryczne już niedługo nie będą
czymś wyjątkowym na naszych drogach.

Pisząc o rozwoju Auto Group Polska, należy wspomnieć o kwestii e-mobility, która jest niezwykle ważna nie tylko dla naszej firmy, ale dla całej branży automotive. Czy w Pańskiej opinii samochody elektryczne w niedalekiej przyszłości w pełni zastąpią auta z napędem spalinowym?

Jaki udział w rynku dziś mają telefony z klawiaturą, czy widzieliście gdzieś wypożyczalnię kaset video lub dvd, jak chętnie dokonujemy zakupu w sieci, czy pamiętacie jeszcze zawód telefonistki, czy w roku 2000 wyobrażaliście sobie, że za 20 lat będzie można zarabiać bardzo dużo pieniędzy poprzez nakręcanie krótkich filmów i umieszczanie ich w sieci? To są jedne z niewielu przykładów pokazujących, jak my ludzie i społeczeństwo ciągle się zmieniamy. Samochody elektryczne już niedługo nie będą czymś wyjątkowym na naszych drogach. Owszem, dziś możemy powiedzieć zasięg, infrastruktura ładowarek, cena, ale zobaczmy jak dużo zmian w tych trzech obszarach zaszło w ostatnich 2 latach. Samochody spalinowe nie znikną całkowicie z rynku, ale będą stopniowo zastępowane przez auta elektryczne.

Jak szybko to może się stać?

Grupa Volkswagen w perspektywie globalnej planowała, żeby w 2021 ok. 5% aut wyjeżdżających z fabryk koncernu było BEV (battery electic vehicle) – są to samochody w pełni elektryczne zasilane z baterii. Pomimo kryzysu półprzewodników, 4% nowych aut grupy było elektrycznymi, więc było blisko realizacji tego celu. W 2025 ma to już być ok. 20% produkcji, zaś w 2030 już ok. 50%. Widzimy, że w Polsce te samochody adaptują się nieco wolniej (bo BEV stanowiły nieco ponad 1% całkowitej sprzedaży aut VAG), aczkolwiek z każdym miesiącem przyrost jest duży. Dla przykładu – w listopadzie 2021 padł rekord: zarejestrowano 922 nowe BEV, a już miesiąc później w grudniu 2021 ten rekord został mocno pobity: 1459 – czyli 58% więcej z miesiąca na miesiąc. Łącznie w 2021 w Polsce zarejestrowano 98% więcej aut elektrycznych niż w roku poprzednim. Ponad 19% aut EV zarejestrowanych w Polsce w 2021 stanowiły auta VAG.

A co z infrastrukturą? Polska chyba nie jest jeszcze gotowa na takie zmiany?

Rzeczywiście infrastruktura ma kluczowe znaczenie w przypadku upowszechnienia się nowych aut. Dla przykładu, we Wrocławiu i jego najbliższych okolicach mamy 57 ogólnodostępnych punktów ładowania (w wielu z nich jest kilka złączy). Sama sieć Greenway ma ponad 50 złączy ładowania w mieście i jego najbliższych okolicach. Aby pokazać dynamikę przyrostu w Polsce wystarczy, że przytoczę liczby: w lipcu było 2308 ogólnodostępnych punktów ładowania, tymczasem w grudniu już 2878. W ciągu pół roku przybyło 570 punktów! Kolejną dobrą wiadomością dla nas jest program dofinansowań NFOŚIGW, który wyasygnuje w najbliższych miesiącach 1 miliard PLN na rozwój sieci ładowania w postaci dotacji, dzięki której mają powstać dodatkowe 17 tysięcy stacji. Widzimy, że oba te kierunki: sprzedaż samochodów EV i rozwój sieci rozwijają się bardzo dynamicznie.

SOFTSWISS

Dla SOFTSWISS rynek polski jest priorytetem przy tworzeniu centrów rozwojowych. Firma aktywnie uczestniczy w lokalnych konferencjach, a nazwiska jej pracowników często pojawiają się w publikacjach eksperckich na najważniejszych polskich portalach. SOFTSWISS wspiera także lokalne społeczności zawodowe, w szczególności społeczność Ruby w Białymstoku i Warszawie. W Poznaniu firma zorganizowała hackaton dla studentów uczelni technicznych i młodych informatyków. Wydarzenie to zachęciło uczestników do zaproponowania rozwiązań umożliwiających opracowanie praktycznej platformy internetowej do zarządzania odpadami z gospodarstw domowych.

Polska jest ośrodkiem szybkiego rozwoju SOFTSWISS jako firmy produktowej, oferującej możliwości realizacji innowacyjnych projektów programistom, testerom, analitykom, menedżerom i różnym specjalistom IT. Komfortowe centra rozwojowe w Poznaniu i Warszawie są łatwo dostępne dla polskich pracowników.

Obecnie SOFTSWISS zatrudnia ponad 1400 osób mieszkających w różnych krajach, a nawet kontynentach. Firma słynie z ugruntowanego systemu pracy zdalnej, który pozwala przyciągać utalentowanych specjalistów nie tylko z całej Polski, ale i świata. Oprócz nominacji do „Miejsca pracy roku” ta międzynarodowa firma IT znalazła się na krótkiej liście w kategoriach „Dostawca usług korporacyjnych roku”, „Dostawca roku w zakresie zakładów sportowych” i „Dostawca platformy roku”.

Oprócz nominacji do „Pracodawcy Roku”, SOFTSWISS ma potencjał, aby zapewnić sobie zwycięstwa w kategoriach takich jak „Dostawca Roku White Label”, „Dostawca Platformy Roku”, „Dostawca Roku eSportu” i „ Innowacja w rozrywce kasynowej”. Gratulujemy!

 

CO DALEJ WE #FRRUUU?

Dziękujemy za zaangażowanie wszystkim pracownikom i przedstawicielom firm, a także Partnerom i Sponsorom 👏🏻

🔔 Widzimy się już w maju na Bieg Firmowy oraz za rok w 4. edycji FRRuuu!

OBSERWUJCIE, ABY NICZEGO NIE PRZEGAPIĆ:


DO ZOBACZENIA ZA ROK! FRRUUUŃCIE BEZPIECZNIE 🚴🏻💛