Case study: Nextbike

6 listopada, 2024

Partner Nextbike

Partner z branży: usługi, wypożyczenie rowerów miejskich

Rodzaj współpracy: Partner FRRuuu 2024

Czas współpracy: maj-wrzesień 2024

Miejsce: Wrocław, Poznań, Warszawa

Cel współpracy

Celem współpracy była promocja publicznego transportu zbiorowego – rowerów miejskich Nextbike we Wrocławiu i Veturilo w Warszawie, zwrócenie uwagi władz miasta na fakt braku dostępu do rowerów miejskich w Poznaniu. Zwiększenie świadomości uczestników o dostępności rowerów w mieście, propagowanie poruszania się nimi wśród uczestników indywidualnych. A także, wśród firm, zwiększenie świadomości możliwości ciekawej formy mobilnej reklamy w dużym mieście, reklamowania się na stacjach i oklejonych rowerach Nextbike.

Realizacja celu i strategia

Podejmowaliśmy działania promocyjne przede wszystkim przed wydarzeniem bo podczas wyścigu rowery Nextbike są reklamą samą w sobie. Aby dobrze przewidzieć zapotrzebowanie prowadziliśmy wcześniejsze zapisy, które pozwoliły na dostarczenie odpowiedniej liczby jednośladów – włączając w to transport rowerów z Warszawy do Poznania.  

Wyzwania podczas realizacji

Wyzwaniem tej edycji FRRuuu było duże zapotrzebowanie na rowery w Poznaniu, gdzie obecnie brak jest stałych stacji Nextbike. Firma zdecydowała się dostarczyć 50 rowerów z Warszawy do Poznania, by poFRRuunęły w rajdzie, a następnie po wydarzeniu wróciły do stolicy.

Efekty współpracy

Oczekiwanym i najważniejszym efektem współpracy było wyrównanie szans wzięcia udziału we FRRuuu. Dzięki współpracy z Nextbike, każdy mógł wziąć udział w rajdzie – również osoby, które nie posiadają własnego roweru.